Bakkeskolen

Fællesskaber

FællesskaberFællesskaber

På Bakkeskolen stræber vi efter, at alle elever kan komme til at opleve sig selv som en del af et fællesskab. Fællesskaber giver mulighed for at øve sig i at være sammen med andre, begå sig sammen med andre og udvikle venskaber.

På Bakkeskolen danner en række af vores traditioner en virkningsfuld ramme for eleverne i forhold til at være en del af hele skolen, deltage i grupper på tværs af klasserne eller danne venskaber med elever fra andre klasser.

Det sociale rum kan være udfordrende at navigere i, og derfor igangsætter vi aktiviteter, som tager udgangspunkt i elevernes forudsætninger og motivation. Eksempler herpå kan være: At øve sig i at være i lokale med flere voksne og børn, øve parallelle aktiviteter eller at deltage i legegrupper på tværs af klasser