Traditioner

Vi har i løbet af året en række traditioner. Traditioner giver samling og fælleskaber samt ikke mindst noget at glæde sig til.

• Første skoledag starter med en samling i salen, hvor skolelederen byder velkommen til et nyt skoleår. Der bliver uddelt en lille gave til klasserne og vi synger Bakkeskole-sangen.

• Bakkeskolens fødselsdag fejres med det årlige OL på Bagsværd Stadion den første fredag i september.

• Læsningens dag.

• Sidste dag før efterårsferien er der Motionsløb med diplomer.

• Matematikkens dag.

• Påskefest med æggetrilning og fælles lege.

• Vi fejrer Halloween med udklædning og fest i gymnastiksalen.

• I midten af december deltager de fleste elever i Julegudstjeneste i Bagsværd Kirke.

• Bakkeskolen deltager i den landsdækkende Uge 6 om krop, identitet og seksualitet.

• Fælles risengrødsspisning og julehygge i gymnastiksalen.

• Fælles julemarked for familierne, hvor elevernes egne produktioner udstilles og sælges.

• Årets udvalgte elever går Luciaoptog rundt på skolen.

• Fastelavnsfest med tøndeslagning.

• ”Scenen er din” afholdes 2-3 uger før sommeferien. Her optræder eleverne alene eller i små grupper for hele skolen, forældre og søskende.

• Sidste skoledag med overrækkelse af prøvebeviser